Frakt & retur

Frakt og leveringstid

Våre varer sendes ut med Postnord og leveres ut ved ditt nærmeste utleveringssted. Vi har lager i Sverige og varer sendes ut hver dag i ukedagene. Vår leveringstid er 3-5 virkedager. I salgsperioder vil leveringstiden være noe lenger. Du mottar en SMS og/eller hentelapp når sendingen har ankommet utleveringsstedet.

Fraktgebyret er kr 79,- uavhengig av hvor mye du har handlet og hvor du bor i Norge. Handler du får mer enn kr 1000,- spanderer vi frakten på deg. Sendingene kan spores via Postnord sine sporingssider her. Vi leverer kun til adresser i Norge. Husk å ta med legitimasjon når du henter ut pakken.

PAKKE SOM SKAL HENTES I BUTIKK
Leveringstiden er normalt 5-7 virkedager, avhengig av hvor butikken ligger. Legg merke til at det kan ta 2-3 virkedager lengre når det er salg eller store kampanjer. Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en ordrebekreftelse via e-post. Når vi sender ut varene fra lageret får du en ny e-postmelding med kvittering, og når pakken ankommer butikken får du en postanvisning. Ta med deg ordrenummer og gyldig legitimasjon for å hente ut pakken. Postens regler gjelder, og det er kun du som står som mottaker som kan hente ut pakken. Hvis du er ombud og skal hente pakken på vegne av noen andre, må du vise legitimasjon både for deg selv og mottakeren. Hvis anbefalt leveringstid overskrides kan du selvfølgelig ringe butikken for å høre om pakken er klar til å hentes.

Bytte og returer - gratis retur

Dersom du ønsker å bytte eller returnere varer i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Vi vil tilbakebetale pengene dine innen 14 dager etter at vi mottar varen.

 

1. Bytte eller retur av varer i fysisk butikk er enklest

Vi har 14 dagers åpent kjøp. Bytte er enkelt, og du kan gå i alle Polarn O. Pyrets butikker og bytte produktet eller få pengene tilbake. Husk å ta med kvitteringen som du har fått tilsendt på e-post da du bestilte i nettbutikken, i elektronisk eller utskrevet stand. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, og plagget må være ubrukt.

Ved retur i butikk får du pengene tilbake på stedet. Valgte du faktura som betalingsmåte på ditt kjøp må denne fortsatt innbetales.  

2. Retur av varer til nettbutikken

Dersom du ikke bor i nærheten av en av våre butikker, kan du likevel sende varene i retur til nettbutikken. Da gjør du følgende:

Send en mail til kundeservice@polarnopyret.no og gi beskjed om at du ønsker å få tilsendt en returetikett på e-post. Vi betaler returen for deg! (NB! Gjelder ikke på salgsvarer.) Denne printes ut og tapes på original-pakken og må leveres på samme sted som der du hentet pakken din. Send gjerne varen tilbake i posen med Polarn O. Pyret-striper som du mottok varen i. Husk å lukke posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Hvis du velger å returnere varer uten den forhåndsbetalte returetiketten, vil du selv være ansvarlig for at pakken kommer frem til vårt lager og har sendt deg bekreftelse på at pakken er mottatt. Polarn O. Pyret tar ikke ansvar for tapte pakker i disse tilfellene.

NB! Salgsvarer kan ikke byttes i nettbutikken. Badetøy og undertøy kan ikke returneres. Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på kundeservice@polarnopyret.no dersom du har spørsmål.

Refusjon:
Så snart returen er mottatt, vil vi refundere pengene dine. Har du betalt med kort vil pengene bli kreditert. Har du betalt med faktura vil du motta en kredittnota på det aktuelle beløpet.

Ved bytte av varer må du må selv legge inn en ny ordre for å få tilsendt en annen størrelse/vare.
 

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil/mangler ved varen.

Det enkleste er alltid å ta med varen til nærmeste butikk slik at vi kan hjelpe deg og du kan få en ny vare med en gang. Dersom du ikke har anledning til det, ta kontakt med oss på kundeservice@polarnopyret.no før du sender varen i retur, så hjelper vi deg videre. Vennligst vis til ditt ordrenummer. Ønsker du pengene tilbake, vil du innen 14 dager fra vi mottok varen få tilbakebetalt pengene.

Dersom du ønsker ny vare tilsendt må du legge inn en ny bestilling, men du vil ikke bli belastet for varen eller frakten.