KJØPSVILKÅR

Vennligst les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Polarn O. Pyret. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser:

Prisinformasjon
Alle priser er oppgitt i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift i kassen. Det er ingen skjulte kostnader hos oss. Den prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader.

OBS! Tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende de varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Frakt og leveringstid
Våre varer sendes ut med Postnord og utleveres ved din nærmeste postbutikk. Vår leveringstid er 3-5 virkedager. I salgsperioder vil leveringstiden være noe lenger. Du mottar en SMS og/eller hentelapp når sendingen har ankommet postbutikken.

Fraktgebyret er kr 79,- uavhengig av hvor mye du har handlet og hvor du bor i Norge. Handler du for mer enn kr 1000,- spanderer vi frakten på deg. Sendingene kan spores via Postnord sine sporingssider her. Vi leverer kun til adresser i Norge.

PAKKE SOM SKAL HENTES I BUTIKK
Leveringstiden er normalt 5-7 virkedager, avhengig av hvor butikken ligger. Legg merke til at det kan ta 2-3 virkedager lengre når det er salg eller store kampanjer. Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en ordrebekreftelse via e-post. Når vi sender ut varene fra lageret får du en ny e-postmelding med kvittering, og når pakken ankommer butikken får du en postanvisning. Ta med deg ordrenummer og gyldig legitimasjon for å hente ut pakken. Postens regler gjelder, og det er kun du som står som mottaker som kan hente ut pakken. Hvis du er ombud og skal hente pakken på vegne av noen andre, må du vise legitimasjon både for deg selv og mottakeren. Hvis anbefalt leveringstid overskrides kan du selvfølgelig ringe butikken for å høre om pakken er klar til å hentes.

Uavhentet pakke - gebyr
Din pakke vil bli liggende i 14 dager i postbutikken fra du får beskjed om at den har ankommet. Etter det vil den bli sendt tilbake til lageret. For pakker som ikke blir hentet innen fristen forbeholder vi oss retten til å belaste kunden kr 175 i returfrakt og håndteringskostnader.

Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøper mottar varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand slik du mottok den. Vi vil tilbakebetale pengene dine innen 14 dager etter at vi mottar varen. Se utfyllende informasjon på Retur av varer.

Rutiner for retur av varer – vi har fri retur
Du kan returnere eller bytte varer på 2 ulike måter:

Bytte eller retur av varer i fysisk butikk
Det enkleste er alltid å ta med varen til nærmeste butikk slik at vi kan hjelpe deg og du kan få en ny vare med en gang eller pengene tilbake i butikken. Ta med kvitteringen du mottok da du bestilte fra nettbutikken i elektronisk eller utskrevet stand. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, og plagget må være ubrukt.

Ved retur i butikk får du pengene tilbake på stedet. Valgte du faktura som betalingsmåte på ditt kjøp må denne fortsatt innbetales innen betalingsfristen. Våre butikker har ingen kobling til Klarnas system.

Retur av varer til nettbutikken
Dersom du ikke bor i nærheten av en av våre butikker, kan du likevel sende varene i retur til nettbutikken. Send en mail til kundeservice@polarnopyret.no og gi beskjed om at du ønsker å få tilsendt en returetikett på e-post. Vi betaler returen for deg! (NB! Gjelder ikke på salgsvarer.)

Refusjon
Så snart returen er mottatt, vil vi refundere pengene dine. Har du betalt med kort vil pengene bli kreditert. Har du betalt med faktura vil du motta en kredittnota på det aktuelle beløpet.
Ved bytte av varer må du må selv legge inn en ny ordre for å få tilsendt en annen størrelse/vare.

Les mer om retur av varer her

Reklamasjon
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil/mangler ved varen.

Det enkleste er alltid å ta med varen til nærmeste butikk slik at vi kan hjelpe deg og du kan få en ny vare med en gang. Dersom du ikke har anledning til det, ta kontakt med oss på kundeservice@polarnopyret.no før du sender varen i retur, så hjelper vi deg videre.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Betalingsbetingelser

Vi tilbyr Klarna Checkout som betalingsmetode. Etter identifisering i kassen viser Klarna Checkout deg de ulike alternativene du kan velge imellom. Du velger ønsket betalingsmetode etter at du har sluttført ditt kjøp. 

Betalingsalternativene

Gjeldende betalingsmåter som i dag kan tilbys av Klarna Checkout er :

• Faktura

• Kort (VISA/Mastercard)

• Kontokredit

• Direktebetaling via bank

Faktura ligger som forvalgt betalingsalternativ så lenge Klarna godkjenner deg for fakturakjøp. Vi tar ikke noe fakturaavgift for valg av faktura. Du velger fritt hvilket alternativ du ønsker å bruke og kan endre dette etter du har fullført kjøpet.

Kontakt og Kundeservice hos Klarna

Uansett hvilket betalingsalternativ du velger er det Klarna, eller noen av Klarnas samarbeidspartnere, som håndterer betalingstransaksjonen. Har du spørsmål vedr. din betaling ta i første omgang kontakt med Klarna.

Klikk her for å lese fullstendige vilkår vedr Klarna Checkout.

Personopplysninger

Polarn O. Pyret behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Les mer om personvern.

Transportgaranti
Alle pakker som sendes er forsikret av Polarn O. Pyret. Om du oppdager en skade på pakken FØR du åpner den skal du melde ifra om dette med en gang der du henter ut pakken din. Ved feil på varer i pakken ber vi deg om å gi oss beskjed snarest på kundeservice@polarnopyret.no

Sikkerhet
For alle korttransaksjoner benyttes SSL (Secure Socket Layer) som innebærer at alle transaksjoner er krypterte. Kortbetalingene går gjennom DIBS, som kontrollerer kortets gyldighet og at det finnes dekning på kjøpesummen. For din betalingssikkerhet finnes også 3D-secure, en sikkerhetsløsning for kortbetaling på internett som er levert av Master SecureCode eller Verified by Visa.

Kjøp og salg via våre sider for BRUKTE KLÆR
Når du kjøper en vare direkte fra en privatperson gjelder kjøpsloven. Polarn O. Pyret har ingen ansvar ved uoverensstemmelser mellom kunder ved kjøp og salg gjennom våre sider Brukte klær.

Trygg handel
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd:
www.forbrukerombudet.no
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no


Personvern og markedsføring

Polarn O. Pyret tar personvern på alvor og streber alltid etter å beskytte dine personlige opplysninger på best mulig måte. Polarn O. Pyret har som mål å overholde alle gjeldende lover og regler for personvern.

Polarn O. Pyret er ansvarlig for behandling av personlig informasjon som du som kunde leverer til Polarn O. Pyret. Ved aksept av disse vilkårene, samtykker du i at kunden Polarn O. Pyret behandler personopplysninger i henhold til denne paragraf.

Polarn O. Pyret behandler dine opplysninger som du som kunde gir til Polarn O. Pyret, f.eks kontaktinformasjon og personnummer, og informasjon Polarn O. Pyret eller dets samarbeidspartnere  innhenter fra andre kilder, for eksempel adresse og oppdatert kontaktinformasjon og kjøpshistorikk registrert i forbindelse med kjøpet. I forbindelse med kjøpet, sjekker vi informasjonen din mot folkeregisteret.

Polarn O. Pyret vil behandle de personopplysninger som du som kunde leverer til Polarn O. Pyret til å administrere din bestilling samt levering av varer. Dine personlige data kan også brukes til identifisering, administrasjon, statistiske formål og for direkte markedsføring (i henhold til våre retningslinjer for personvern (PUL)).

Polarn O. Pyrets behandling kan også innebære en kombinasjon, både innenfor og utenfor EU, med andre poster og dine personlige data overføres til andre selskaper i Polarn O. Pyret AB Group. Personlige data overføres også til våre samarbeidspartnere for å administrere og tilrettelegge kjøpet, for eksempel transportselskaper og Klarna AB.

Du som kunde kan i henhold til personopplysningsloven en gang per kalenderår gratis forespørre informasjon om personopplysninger som behandles om deg som kunde hos Polarn O. Pyret, uavhengig av hvordan de ble samlet inn. Hvis du ønsker denne informasjonen, skal den være skriftlig og kan ikke sendes på e-post. Dersom personopplysningene behandles i strid med personopplysningsloven, har kunden rett til å be om at dataene korrigeres, blokkeres eller blir slettet.

Firmaopplysninger:
Organisasjonsnummer 985 983 860.
Adresse til hovedkontor: Karénslyst Allé 2, 0279 Oslo
E-post: kundeservice@polarnopyret.no
Sjekk kontaktinfo til våre butikker her
Henvendelser vedr.nettbutikken: kundeservice@polarnopyret.no 
Henvendelser vedrørende Kundeklubben PO.P+ og annet: kundeservice@polarnopyret.no