Det virker som om du bruker en gammel nettleser, det kan ikke gjøre alt fungerer eller ser ut som det skal.

Kjøpsvilkår

Følgende generelle kjøpsvilkår ("Vilkår") gjelder ved bestilling av varer via www.polarnopyret.no ("Nettstedet"). Polarn O. Pyret AB ("Polarn O. Pyret" eller "vi") har adresse Drottninggatan 33 4TR, 111 51 Stockholm, Sverige; telefonnummer +46 (0)8 410 522 10; organisasjonsnummer: 556235-7383; momsregistreringsnummer: SE556235738301.

INNHOLDSFORTEGNELSE 

1. GENERELT
2. BETALING
3. ORDREBEKREFTELSE, LEVERANSEBEKREFTELSE/KVITTERING
4. BESTILLING OG LEVERANSER
5. ANGRE-, RETUR- OG BYTTERETT
6. REKLAMASJON
7. RESERVASJON
8. ANSVARSBEFRIELSE


1. GENERELT

Polarn O. Pyret er den selgende parten og tilbyr produkter innen barnemote. Som kunde kan du velge å handle i våre butikker eller bestille hjem varer via Nettstedet. Bestillinger gjennomført på Nettstedet kan leveres til et utleveringssted eller valgfri Polarn O. Pyret-butikk i Norge.

 

Ved å gjennomføre bestillingen på dette Nettstedet godkjenner du kjøpsvilkårene våre, en godkjenning som gjør bestillingen bindende. Du bekrefter også at de utfylte opplysningene er korrekte. Feilaktige opplysninger har du som kunde ansvar for.

 

Polarn O. Pyret forbeholder seg retten til å når som helst kunne endre Vilkårene, og derfor anbefaler vi at du som kunde alltid leser gjennom de generelle kjøpsvilkårene før du handler.

 

Vilkårene gjelder kun for salg til privatpersoner over 18 år som er bosatt i Norge. Bestillinger av kredittkjøp til personer under 18 år utføres ikke ifølge norsk lov. En kunde som er under 18 år må ha godkjenning fra foresatte.

 

Vi reserverer oss for uforutsette hendelser som kan føre til eventuell sluttsolgt vare, feilregistrering på lageret, forsinkede leveranser, prisjusteringer og tekniske feil. Utover dette reserverer vi oss for at eventuelle feilaktigheter i bilde, tekst og/eller prismerking kan forekomme.

 


2. BETALING

I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, kortbetaling samt direktebetaling. Denne betalingsløsningen kalles Klarna Checkout.


Ved å oppgi informasjon i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godkjenner du våre Vilkår.

 

Klarna Checkout presenterer en viss informasjon for deg så fort du er identifisert. Hvilken informasjon du behøver å oppgi for å oppnå identifisering, kan variere mellom forskjellige kjøpstilfeller og kunder. Kredittopplysninger tas aldri umiddelbart i Klarna Checkout, men ved behov avhengig av hvilket betalingsalternativ du har valgt. Kredittopplysninger som hentes av Klarna påvirker ikke kredittverdigheten din, og kan ikke ses av andre som ønsker kredittopplysninger om deg, f.eks. banker.

 

Når du er identifisert, viser Klarna Checkout hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg. Faktura er forhåndsvalgt som betalingsalternativ, men du kan selvfølgelig fritt velge noen av de andre alternativene som direktebetaling via bank eller betaling med kort. Hvilke alternativer du får tilbud om, kan variere over tid. Du kan selv velge om du vil beskytte bruken av Klarna Checkout med en PIN-kode.

 

All kommunikasjon og informasjon om betaling kommer til deg direkte fra Klarna.
Mer informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingsmåter finner du hos www.klarna.no. For informasjon om betalingen, kontakt Klarnas kundeservice.

 

Klarna Checkout tilbyr følgende betalingsmåter:
1. Faktura
2. Delbetaling
3. Kortbetaling
4. Direktebetaling

 

I butikk tilbys følgende betalingmåter:

1. Kontant
2. Kortbetaling

 

Gavekort:

Våre gavekort kan du løse inn både i butikk og på nett gjennom å angi gavekortnummeret i kassen. Du velger selv hvor stort beløp av gavekortet du vil bruke. Her kan du lese mer om gavekort.

 

Betale med bonussjekk:

Din bonusutbetaling er personlig, og har du en bonusutbetaling som du vil bruke ved et kjøp, så gjør du det ved å identifisere deg i butikk eller logge inn på nett. Bonusen din ligger inne på medlemskapet og kan brukes ved et kjøpstilfelle i butikk eller på nett. Hele beløpet trekkes og kan ikke helt eller delvis omvandles eller veksles til kontanter.

 

3. ORDREBEKREFTELSE, LEVERANSEBEKREFTELSE/KVITTERING

Etter fullført bestilling på Nettstedet, sendes en ordrebekreftelse automatisk til oppgitt e-postadresse. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelse eller har andre spørsmål, vennligst kontakt vår Kundeservice. Observer at ordrebekreftelsen kun er informasjon om at vi har begynt å behandle din bestilling. Vi kommer til å sende deg en leveransebekreftelse så snart produktets tilgjengelighet har blitt bekreftet og varen kan leveres.

 

I forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager, sendes en leveransebekreftelse til den e-postadressen du oppga i bestillingen, og leveransebekreftelsen gjelder som kvittering på kjøpet. Du kommer altså ikke til å få tilsendt en separat kvittering. Vær nøye med å ta vare på leveransebekreftelsen/kvitteringen.

 


4. BESTILLING, FRAKT OG LEVERANSER

Fra dette Nettstedet leverer vi kun bestillinger til Norge, hvis du vil bestille til andre land, gå til Polarnopyret.com. Varene leveres til noen av våre fysiske butikker rundt om i landet eller i samsvar med valgt alternativ i kassen (ombud eller hjemmeleveranse). For at en bestilling skal kunne gjennomføres og anses gyldig, må den ha en totalverdi på minst 1 NOK (etter avdrag for rabatter).

 

Vi forbeholder oss retten til å ikke bearbeide bestillinger ved mistanke om svindel. Alle svindelforsøk vil bli politianmeldt.

 

4.1 Frakt

I kassen vises tilgjengelige fraktalternativer, basert på hvilket postnummer bestillingen skal leveres til.
Kostnad for frakt, samt leveringstid presenteres i kassen ved respektive tilgjengelige leveringsalternativ.

 

Hvis handlekurven har en verdi på mer enn 500 kr etter rabatter, eller hvis du er POP+ VIP-medlem finnes alltid minst ett alternativ med gratis frakt. Å hente i butikk innebærer alltid fri frakt. Disse bestillingene leveres sammen med vår butikkpåfylling og tar derfor vanligvis omtrent en dag ekstra sammenlignet med øvrige fraktalternativer.
I leveringsbekreftelsen finner du forsendelse-id , som kan brukes til å søke etter pakker på transportørens nettsted. Velger du å hente i butikk, har du ikke mulighet til å spore varen. Ved leveranse av bestillingen til utleveringsstedet får du beskjed via sms til det mobilnummeret som ble oppgitt ved gjennomføring av kjøpet.


Henting av pakke hos ombud skjer i samsvar med speditørens vilkår. Vanligvis oppgir du forsendelse-ID og viser legitimasjon for å hente ut en pakke. Ombud viser begges gyldige legitimasjon.


Hvis forsendelsen du skal hente er skadet, skal du ikke ta imot pakken, men melde fra om dette til utleveringsstedet.


4.2 Hente i butikk

Ved leveringsalternativet "Hente i butikk" leveres bestillingen uten kostnad til valgfri Polarn O. Pyret-butikk i Norge.
Disse bestilingene leveres i forbindelse med påfylling i butikken. Leveringstiden kan variere avhengig av hvor i landet butikken ligger, dette på grunn av at butikkene ikke får leveranser fra lageret vårt hver dag. Normal leveringstid for varer som finnes på lager er innen fire (4) til seks (6) arbeidsdager.


Du får en melding til e-postadressen du har oppgitt når bestillingen kan hentes i butikken. Ved avhenting av pakken, kreves det at du viser gyldig legitimasjon. Ombud viser begges gyldige legitimasjon.



4.3 Forsinkelse og delleveranse

Vi gjør vårt beste for at du som kunde skal få bestillingen så fort som mulig, men vi reserverer oss for at leveringstiden kan variere avhengig av høyt trykk på bestillinger (f.eks. før jul, ved salg/tilbud) samt ved omstendigheter vi ikke råder over.


Polarn O. Pyret benytter seg ikke av delleveranser. Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan sende alle varene i bestillingen, underretter vi deg om dette snarest mulig. Hvis vi allerede har mottatt betaling for en slik bestilling, kommer vi til å tilbakebetale det aktuelle beløpet for varen/varene ved hjelp av samme betalingsmåte som du brukte da du gjennomførte bestillingen.


4.4 Uavhentet pakke

Pakken blir liggende i butikken eller hos utvalgt speditør i 14 dager fra datoen du får beskjed om at den kan hentes. Hvis du ikke henter ut pakken i løpet av 14 dager, sendes den tilbake til lageret vårt. For pakker som ikke hentes ut, forbeholder Polarn O. Pyret seg retten til å belaste deg 175 NOK for returfrakt og behandlingsgebyr.

 

4.5 Priser
Ved bestilling via Nettstedet er det Nettstedets oppgitte priser som gjelder. Alle priser på Nettstedet oppgis i NOK og er inkludert moms, som for tiden er 25 %. Fraktavgift kan komme til å legges på bestillingen i samsvar med våre fraktvilkår.


4.6 Aldersgrense

Salg skal kun foretas til privatpersoner over 18 år. Bestillinger av kredittkjøp til personer under 18 år utføres ikke ifølge norsk lov.

 

5. ANGRE-, RETUR- OG BYTTERETT

Du som kunde har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp på nettet. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du henter eller mottar varen. 


Hos oss i Polarn O. Pyret har du full retur- og bytterett ("Åpent kjøp") i 14 dager. Varer skal være ubrukte, i salgbart skikk, med alle etiketter, forsegling eller plombering intakt. Dette gjelder også rabatterte varer. Siden vi har åpent kjøp i 14 dager trenger du ikke å fylle ut Forbrukerrådets skjema hvis du vil foreta en retur, men vil du likevel gjøre dette, kan du skrive det ut her.


Angre- og bytterett gjelder ikke for:
(1) varer som er produsert etter personlige anvisninger (for eksempel bestilt etter mål); eller
(2) varer som har en brutt forsegling eller plombering (for eksempel undertøy eller badetøy)


5.1 Retur i butikk

Du har alltid mulighet til å returnere varer kjøpt på nett i våre fysiske butikker. Ta med varen din og kvitteringen eller fakturaen som du fikk tilsendt til din epostadresse fra Klarna når du gjennomførte kjøpet til en av våre butikker. Følgeseddelen som følger med i pakken gjelder ikke som kvittering. Ved retur i butikk betaler du ingen avgifter, og du kan også bytte varen til en annen.


5.2 Retur til lager

Hvis du vil returnere en eller flere varer til lageret vårt er returavgiften 45 NOK, for POP+VIP er det ingen returavgift. I pakken finner du en følgeseddel, returfraktseddel samt en returseddel som skal brukes ved retur. På returseddelen oppgir du årsak til retur og hvilke varer som skal sendes tilbake, Returseddelen skal legges ved i returpakken. Ved retur er det du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til Polarn O. Pyrets lager.


Den forhåndsbetalte returfraktseddelen festes på utsiden av pakken og leveres siden til nærmeste ombud. Ta vare på innleveringskvitteringen fra ombudet til vi har mottatt og registrert returen.


5.3 Tilbakebetaling

Ved retur i butikk får du pengene innsatt på kortet i butikken, og har du valgt faktura som betalingsmåte må du selv betale fakturen fra Klarna innen 14 dager. Butikkene våre har ingen forbindelse til Klarnas system.

Ved retur til lageret vårt foretas tilbakebetaling av retur så fort returen er mottatt og kontrollert. Har du betalt med kort, betales pengene for returen tilbake til kortet. Betaler du med faktura, justeres beløpet for returen, og du finner den oppdaterte fakturaen på www.klarna.no. Mer informasjon om tilbakebetaling fra Klarna finner du her. Du betaler kun for de varene du beholder, samt fraktavgift og returavgift.

 

Har du en ubetalt faktura for bestillingen din, er det viktig at du selv logger inn på www.klarna.no og forlenger betalingstiden for fakturaen for at returen skal rekke å registreres. Du kan også kontakte Klarnas kundeservice for å få hjelp med dette på 21 01 89 91.


6. REKLAMASJON

Som forbruker har du to (2) års reklamasjonsrett. Om du har kjøpt et produkt fra en Polarn O. Pyret-butikk eller nettbutikken, og oppdager at den er feilaktig, defekt eller skadet i transport, bes du som kunde å umiddelbart reklamere varen. To måneder anses som rimelig tid for reklamasjon av varen etter oppdagelse av skade eller defekt. 

 

Du kan reklamere varen i butikk eller ved å sende varen tilbake til lageret vårt: 


(1) En reklamasjonssak gjøres med fordel direkte i en av butikkene våre, der vi enklest og raskest kan bedømme reklamasjonssaken. Ved reklamasjon i butikk tar du med varen (vasket eller rengjort) og kvittering på det plagget som du vil reklamere. Har du kjøpt plagget på nett, så er det kvitteringen eller fakturaen fra Klarna som gjelder som kvittering. I første omgang forsøker vi å reparere plagget. Om det ikke går an å reparere varen innen rimelig tid eller om plaggets egenskaper ikke kan beholdes, blir du kompensert med et likeverdig plagg eller etterbetalt i henhold til gjeldende forbrukerrett. 

 

(2) Ved en reklamasjonssak til lageret vårt ber vi deg om å først kontakte kundeservice og oppgi ordrenummer for varen du vil reklamere. Ved en godkjent reklamasjon, skal plagget alltid returneres til lageret vårt. Det er alltid fri returfrakt ved godkjent reklamasjon. I pakken din finnes det en følgeseddel, returfraktseddel samt en returseddel som skal brukes ved reklamasjon.

 

Når den reklamerte varen returneres og kontrolleres kommer du som kunde til å kompenseres i henhold til gjeldende forbrukerrett. Polarn O. Pyret forbeholder seg retten til å nekte en reklamasjon om varen viser seg å ikke være feilaktig i henhold til gjeldende forbrukerrett. Vi følger anbefalninger fra Almänna reklamationsnämnden. Som forbruker kan du til og med klage via EUs online plattform for problemløsning som du finner her.

 

Mitt plagg er ikke en reklamasjon, men jeg ønsker å få det reparert:

Skader på klær som er forårsaket av brukeren, mangel på vedlikehold, feil håndtering eller normal slitasje er ikke inkludert i garantien. Som kunde har du imidlertid muligheten til å få ytterklær fra Polarn O. Pyret reparert av oss. Les mer om PO.P Repairs.


7. RESERVASJON

Vi reserverer oss for uforutsette hendelser som kan føre til eventuell sluttsolgt vare, feilregistrering på lageret, forsinkede leveranser, prisjusteringer og tekniske feil. Utover dette reserverer vi oss for at eventuelle feilaktigheter i bilde, tekst og/eller prismerking kan forekomme.


Ved feilaktig prismerking på plagg i leveransen, er det prisen du kjøpte varen for ved kjøpstilfellet (se leveringsbekreftelse/kvittering) som er prisen som gjelder for kjøpet.


8. ANSVARSBEFRIELSE

Ved force majeure forlenges fristen på våre forpliktelser. Eksempel på force majeure kan være streiker, sykdom hos personal, transportforstyrrelser, import/eksportforbud, uansett om dette forekommer hos oss som selskap eller hos våre leverandører/partnere. Hvis force majeure pågår lengre enn to måneder, har kunden såvel som vi rett til å heve avtalen uten noen forpliktelser til å betale erstatning.