Det virker som om du bruker en gammel nettleser, det kan ikke gjøre alt fungerer eller ser ut som det skal.
Gi klærne et langt liv

Gi klærne et langt liv

Hvert år kastes det ca. 7,5 kilo klær per person i Sverige. Ofte helt unødvendig. Mange ødelagte plagg kan repareres og brukes på nytt. Derfor tilbyr vi reparasjonstjenesten PO.P Repairs.

Vi lager klær av høy kvalitet slik at barna kan kose seg i plaggene og slite på dem lenge. Da slipper du å kjøpe mer klær enn nødvendig, noe som sparer på jordens allerede begrensede ressurser. Hvis noe av yttertøyet blir ødelagt, reparerer vi det for deg til selvkostpris. Uansett hvor gammelt det er. Slik at plagget kan fortsette å brukes, arves eller selges videre. Tjenesten kommer både deg og barnet ditt til gode, i tillegg til miljøet. Velkommen inn til din nærmeste PO.P-butikk så hjelper vi deg med å reparere barnets favorittyttertøy!

PO.P Repairs priser

Tjenesten er gratis for våre VIP-medlemmer og til selvkostpris for alle andre. Selvkostprisen varierer avhengig av hva som skal repareres og hvilke reservedeler som eventuelt er nødvendige. Besøk din nærmeste butikk for mer informasjon. 

 

Dette er inkludert i PO.P Repairs 

Vi reparerer alt yttertøy bortsett fra accessoirer uansett hvor gammelt det er, forutsatt at plagget beholder sin funksjon og skaden sorterer under det som er inkludert i vår tjeneste.

 

Reparasjonene vi gjør er for eksempel å bytte ødelagte glidelåser og å lappe hull. Vi reparerer alle typer yttertøy bortsett fra regntøy, siden det ikke er mulig å reparere det med godt resultat. Vi reparerer kun yttertøy fra PO.P.

 

  • Plaggene repareres alltid av profesjonelle skreddere og butikk, vanligvis med PO.Ps egne originale reservedeler.
  • Vi har en streng barnesikkerhetspolicy, derfor reparerer vi ikke knapper og trykknapper på plagg til barn i alderen 0-3 år, str. 44-104. 
  • Vi ber deg om å vaske eller tørke av plagget før du leverer det.
PO.P Repairs

Før du leverer inn plagget 

Iblant kan man tro at det er en feil på en glidelås når det egentlig bare er f.eks. en stein som sitter fast. Her er noen tips du kan teste før du leverer inn plagget:

 

•Prøv å skylle glidelåsen for å fjerne eventuell smuss og se om den begynner å fungere bra igjen.

•Bruk en lysstump eller et telys for å smøre en treg glidelås.

•Børst bort eventuell sand eller grus i glidelåsen med en neglebørste.

•Hvis glidelåsen bølger seg når den er lukket er det ofte på grunn av at drageren er for løs. Klem lett på begge sidene av drageren så bruker bølgene å forsvinne.

Fiks knappene!

Vi reparerer jeansknapper som har falt av! Av sikkerhetsmessige grunner gjelder det kun jeans fra str. 110 og oppover.

Reparere selv 

Har du flere plagg som trenger reparasjon? Her tipser vi  om hvordan du kan gjøre enklere reparasjoner selv, noe som både er økonomisk og bærekraftig.

 

Reparasjonsprodukter 

Her kan du handle våre produkter som hjelper deg med å bli en hjemmereparatør!

PO.P Repairs

Visste du at ...

Dersom hvert plagg ble brukt 3 måneder lengre enn gjennomsnittet* ville belastningen på miljøet minske med 8 % i klimapåvirkning og 10 % i vannpåvirkning.


*Tall fra Narturskyddsföreningen

Har du spørsmål? 

Her finner du vanlige spørsmål og svar om PO.P Repairs.

 

1. Hva er PO.P Repairs?

En reparasjonstjeneste der vi hjelper deg som kunde med å reparere ytterklær til selvkostpris hos en lokal skredder. Tjenesten inkluderer reparasjoner som f.eks. bytte av glidelås og glidelåsdeler, lapping av hull og reparasjon av knapper og sømmer.

 

2. Hvilke plagg kan jeg reparere via PO.P Repairs?

Alle våre ytterplagg, unntatt regntøy som ikke blir vanntette når de repareres.

 

3. Trenger jeg kvittering for å få plagget reparert?

Nei, det behøver du ikke.

 

4. Hva koster det å reparere plagg hos Polarn O. Pyret?

Hvis du er VIP-medlem reparerer vi plagget ditt gratis. For øvrige kunder tilbys tjenesten til en selvkostpris, som bestemmes ut fra den lokale skredderens prisliste. Besøk din nærmeste butikk for mer informasjon og hjelp.

 

5. Hvordan vet jeg om jeg er VIP- medlem?

Du ser det på Mine sider på polarnopyret.no og i nyhetsbrevene våre. Du kan også spørre kundeservice eller personalet i din nærmeste butikk.

 

6. Hvis plagget er gammelt / hvis jeg ikke vet hvor gammelt plagget er, kan jeg likevel reparere plagget hos dere?

Det spiller ingen rolle hvor gammelt plagget er, vi tar imot alle ytterplagg fra Polarn O. Pyret.

 

7. Hvorfor reparerer dere også veldig gamle plagg?

Vi synes at plagg skal ha lang levetid og at det å gi klærne et langt liv er blant det beste man kan gjøre for miljøet. Når et plagg blir ødelagt, vil vi derfor reparere det (hvis det er mulig) for å forlenge plaggets levetid.

 

8. Hva gjør jeg hvis jeg har bestilt et plagg fra polarnopyret.no og ønsker å få det reparert?

Du er velkommen inn til en valgfri fysisk Polarn O. Pyret-butikk for å få plagget ditt reparert.

 

9. Hva gjør jeg hvis jeg bor langt fra en fysisk butikk?

Kontakt vår kundeservice via skjemaet på følgende side, så hjelper vi deg.

 

10. Hvor lang tid tar det å få plagget mitt reparert?

Det varierer avhengig av arbeidsbelastningen hos den lokale skredderen vi benytter oss av. Målet vårt er at plaggene skal repareres så fort som mulig, og vanligvis tar det ikke lengre tid enn opptil en uke, men det kan ta opptil to uker. Kontakt din nærmeste butikk, så hjelper vi deg videre.

 

11. Kan man betale ekstra for å få plagget reparert ekstra raskt?

Nei, vi reparerer alltid plagget ditt så raskt som mulig.

 

12. Hva kreves for å få levere inn plagget mitt til reparasjon?

Vi tar imot alle Polarn O. Pyrets ytterplagg og du behøver ikke å vise kvittering. Det eneste kravet er at plagget må være rent når du leverer det inn til oss og at skadene på plagget stemmer overens med det som er inkludert i reparasjonstjenesten vår.

 

13. Knappen til knapphullstrikken på skallbuksene mine i størrelse 98 har løsnet, kan dere sy den fast for meg?

Av sikkerhetmessige sårsaker reparerer vi ikke plagg med smådeler i størrelsene 44–104 (0 – 3 år).

 

14. Kan jeg levere inn en jakke som jeg har kjøpt fra et annet varemerke og få den reparert?
Nei, vi reparerer kun ytterplagg fra Polarn O. Pyret.

 

15. Hva er forskjellen på en reklamasjon og PO.P Repairs?

Det er en reklamasjon hvis feilen på produktet har vært der fra starten, en såkalt opprinnelig feil. Du har rett til å reklamere et produkt innen tre år. Les mer om reklamasjoner her.

Når et produkt blir ødelagt på grunn av bruk, f.eks. at plagget henger fast i en gren slik at det blir en revne, eller etter å ha blitt brukt av flere barn over flere år, tilbyr vi i stedet tjenesten PO.P Repairs for å fortsette å gi plagget et langt liv.