Det virker som om du bruker en gammel nettleser, det kan ikke gjøre alt fungerer eller ser ut som det skal.

PO.P Repairs

For å ta vare på de verdifulle plaggene som har gått i stykker, men som kan repareres og brukes på nytt, tilbyr vi reparasjonstjenesten POP Repairs. Etter at vi lanserte PO.P Repairs har vi i gjennomsnitt forlenget levetiden til ca. 6 plagg hver dag.

Hvert år kastes det rundt 9,7 kilo klær per person i Norge. En del av disse er hele og rene, andre er ødelagte og atter andre kan ikke brukes lenger. Uansett skal ingen klær havne i husholdningsavfallet – også ubrukelige klær er en verdifull ressurs og ikke avfall. Derfor har vi vår reparasjonstjeneste PO.P Repairs.

Med PO.P Repairs reparerer vi ytterplaggene våre for deg til selvkostpris. Uansett hvor gamle de er. På den måten kan plagget fortsatt brukes, arves eller selges videre. Velkommen inn til din nærmeste PO.P-butikk, så hjelper vi deg med å reparere barnets favorittytterplagg!

66% av vårt yttertøy brukes av minst tre barn.

PO.P Repairs

VIP-medlemmer får én gratis reparasjon per år, øvrige reparasjoner skjer til selvkostpris. For medlemmer og andre reparerer vi plaggene til selvkostpris. Selvkostprisen varierer avhengig av hva som skal repareres og hvilke reservedeler som eventuelt er nødvendige. Stikk innom nærmeste butikk for mer informasjon, så hjelper vårt dyktige personale deg med å finne den beste løsningen.

Vi reparerer alle ytterplagg fra PO.P uansett hvor gamle de er, forutsatt at skaden sorterer under det som er inkludert i vår tjeneste. Vi reparerer alle typer ytterplagg bortsett fra regntøy, ettersom slike reparasjoner aldri gir et tilstrekkelig godt resultat. Reparasjoner som inngår i tjenesten, er å skifte ødelagte glidelåser/deler av glidelåser, stryke på reparasjonslapper og sy i knapper. Ved andre reparasjoner vurderer butikken i hvert enkelt tilfelle om det er mulig å oppnå et tilstrekkelig godt resultat for å forlenge plaggets levetid.

  • Plagget repareres i butikk eller av profesjonelle skreddere avhengig av hva slags reparasjon det er snakk om.
  • Vi bruker PO.Ps originale reservedeler så langt mulig, og reservedelene koster da ingenting for deg som benytter deg av tjenesten. Når reservedelene kommer fra skredderen, betaler du selvkostpris.
  • Vi har strenge retningslinjer for barnesikkerhet og reparerer derfor ikke knapper og trykknapper på plagg til barn i alderen 0-3 år, størrelse 44-104.
  • Vi ber deg om å vaske eller tørke av plagget før du leverer det. Vi tar bare imot rene plagg.

Noen ganger tror man at det er noe galt med en glidelås når det egentlig bare er en stein, litt smuss eller annet som har satt seg fast. Her er noen tips om hva du kan teste før du leverer inn plagget:

  • Forsøk å skylle glidelåsen for å fjerne eventuelt smuss og se om den virker som den skal igjen.
  • Bruk en lysstump/et telys til å smøre en glidelås som går tregt.
  • Børst vekk eventuelle steiner eller grus i glidelåsen med en neglbørste.
  • Hvis glidelåsen bølger seg når den er lukket, skyldes det ofte at drageren er for løs. Klem lett på begge sider av drageren med en tang, så forsvinner gjerne bølgene.

Vi reparerer jeansknapper som har falt av! Av sikkerhetsmessige hensyn gjelder det bare jeans fra størrelse 110 og oppover.

Har du flere plagg som er i stykker? Her tipser vi om hvordan du kan gjøre enklere reparasjoner selv, noe som både er økonomisk og bærekraftig.

 

Til reparasjonsguide

Her kan du kjøpe våre produkter som hjelper deg med å bli en hjemmereparatør! 

 

Til reparasjonsprodukter

Har du spørsmål?

Kontakt vår kundeservice eller butikken hvis du har spørsmål.

Lever inn brukte PO.P-plagg i butikk – få en verdisjekk!